Cum planifici o strategie de marketing digital pentru 2021
Cu un numar tot mai mare de consumatori care stau acasa din cauza pandemiei COVID-19, afacerea ta trebuie să fie vizibila si atragatoare pentru clientii care fac preponderent cumparaturi online
Ce este o strategie de marketing digital?
O strategie de marketing digital este un plan de promovare a bunurilor sau serviciilor prin canalele online, precum și prin publicitate platita si prin e-mail si mesaje text. Un astfel de plan ar putea include publicitate, SEO (optimizarea motorului de cautare), marketing de continut sau marketing prin e-mail.
O strategie buna de marketing digital ofera firmei tale un plan coeziv si consecvent prin numeroasele canale online si offline. Un mesaj bine transmis economiseste timp și efort prin faptul ca nu mai recreezi un mesaj de marketing aparte pentru fiecare canal.
Identifica-ti obiectivele de marketing digital:
Primul pas catre crearea unei strategii dinamice de marketing digital este identificarea obiectivului tau. De exemplu, vrei sa cresti vanzarile, sa obtii mai multi abonati la newsletter sau vrei sa directioneze trafic catre website sau paginile de social media? A avea un obiectiv clar definit te ajuta sa ghidezi strategia de marketing digital iar consultarea regulata a Google Analytics te va asigura ca esti pe calea cea buna.
Dezvolta un public tinta:
Daca nu stii deja ce tip de cumparatori incerci sa atragi, este momentul sa decizi acum. Care sunt datele demografice cheie? La cine apeleaza produsele sau serviciile oferite de firma ta? Aminsteste-ti ca cel mai bun tip de marketing cauta sa satisfaca o nevoie. Avand in vedere acest lucru, care sunt punctele cheie ale clientilor tai si cum ii ajuta produsul sau serviciul oferit?
Nu presupune ca stii toate raspunsurile la aceste intrebari sau ca raspunsurile anterioare sunt valabile si astazi. Mergi mai departe si examineaza-ti clientii. Probabil ca vei gasi mai multe tipuri de clienti. E de dorit sa creezi un mesaj separat si personalizat si o copie publicitară pentru fiecare segment.
Evalueaza canalele si platformele de marketing digital:
Urmatorul lucru pe care trebuie sa-l faci in crearea noii strategii de marketing digital este sa te uiti la canalele tale actuale de marketing digital. Ce platforme și canale de marketing digital folosesti in mod activ? Intreaba-te daca poti sa renunti la unele canale care costa bani dar au rentabilitate redusa sau vrei sa reorganizezi modul in care folosesti aceste canale pentru a le face mai eficiente?
Cauta noi oportunitati de marketing digital:
Pe masura ce evaluezi eforturile de marketing existente, analizeaza rapoarte si cauta noi moduri în care poti utiliza canalele de marketing existente si canalele noi care ar putea funcționa bine pentru tine. De exemplu, folosesti strategii PPC? Utiliezei cele mai bune practici SEO pe website si in continutul social media?
Alege metodele de marketing digital:
Acum este timpul să elaborezi o lista de tactici s canale de marketing pe care vrei sa le folosesti in noua ta strategie de marketing digital. Da prioritate canalelor și tacticilor pe care le preferi si defineste obiectivele clar. Alege momentul in care stabilesti un calendar pentru marketing si gestionezi responsabilitatile pentru fiecare canal. Poti alege o agentie de marketing digital care se va ocupa de noua strategie pe 2021.
Elaboreaza un buget de marketing digital:
Desigur, nicio strategie de marketing nu este completa fara a sti cat de mult vor costa planurile.E bine sa te gandesti unde vrei a cheltui cea mai mare parte a bugetului. Publicitate ppc? Marketing prin e-mail? Sau vei angaja o agentie de marketing online pentru a realiza strategii, content, pentru a maximixa corect prezenta firmei tale pe retelele sociale?
Pe masura ce elaborezi bugetul de marketing, defineste un randament proiectat al investitiei (ROI) pe fiecare articol. In acest fel, vei putea spune in timpul anului si la sfarsitul lui 2021 daca ai avut succes. Este bine sa stabilesti etaloane si etape pe tot parcursul anului, pentru a putea sa iti ajustezi tactica si proiectiile dacă nu atingi obiectivele initiale.
Configureaza-ti procesul de marketing digital:
In afara de obiective, vei defini tacticile si canalele creionand strategia generala, pentru a fi una coerenta si consecventa. Dacă adaugi canale noi, trebuie sa le configurezi astfel incat sa fie gata de utilizare atunci cand ai nevoie de ele.
Masoara rezultatele si analizeaza strategia:
E bine sa configurezi modalitati de masurare a rezultatelor. Chiar si cel mai bun plan de marketing digital nu are valoare dacă nu poti masura dacă funcționează sau nu. Daca folosesti Google Analytics pentru rapoarte, verifica daca sistemul este configurat corect pentru a putea oferi informațiile de care ai nevoie pentru a-ti urmari obiectivele.
Crearea unei strategii de marketing digital de succes nu trebuie sa fie complicata in exces sau chiar extrem de consumatoare de timp. Pur și simplu descompui procesul in pasi usor de gestionat, lasi sa se ocupe agentia de marketing sau angajatii si transpui in practica strategia pentru succes in 2021.