Forjarea copiilor de sistemul românesc de învăţământ

You may also like...

3 Responses

  1. RAD GHEORGHITA spune:

    Tot tiganul isi lauda ciocanul ! Va inteleg supararea si sunt in totalitate DE ACORD cu Dvs. ca scoala e condusa prost, ca invatamantul de stat nu tine cont de realitatile societatii de azi . Auzind in urma cu 2, 3 ani o discutie intre sotie, invatatoare, si o fosta eleva care preda la o gradinita particulara mi-am adus aminte ca o problema serioasa este numarul de elevi dintr-o clasa. Citez ” Pentru înființarea unei grădiniţe private, iniţiatorii trebuie să îndeplinească următoarele standarde stabilite prin Legea educației naționale (Legea 1/2011):
    – numărul de copii pe grupă nu poate depăşi limită maximă stabilită de lege (20); ” Sper ca numarul elevilor din clasa nu este depasit . Numar de copii, numar de ore pe saptamana, numar de materii, studiile sociologice chiar lucreaza cu numere, deci eu zic ca MATEMATICA E NECESARA. Raul vine de la manualele care sunt facute de conferentiari, de profesori universitari si nu de cei care predau aceste lectii. Trebuie facut ceva cu aceste manuale si cu programa scolara. Dvs. va plangeti de starea lucrurilor, eu caut cauza lucrurilor. Acum, fara suparare, la sfarsit amestecati merele cu perele deoarece pana in 10 % dintre copii sunt capabili de PERFORMANTA SUPERIOARA si trageti concluzia ca restul de 90 % nu au APTITUDINI.

  2. Valentin Fulger spune:

    Orice domeniu isi alege practicantii! Nu 100% avem aptitudini artistice, doar n% dintre noi. Nu 100% avem aptitudini pentru a deveni piloti de vanatoare, doar n% dintre noi. Nu 100% avem aptitudini sportive, doar n% dintre noi si tot asa.
    Chiar daca aproape toata populatia are carnet de sofer nu toata populatia devine pilot de formula 1…doar n% dintre soferi.
    Exista aptitudini superioare adica esti inzestrat genetic sa faci ceva cu usurinta, si deprinderi…adica invat o meserie/o profesie dar nu am sa o practic la acelasi nivel cu cel care are aptitudine spre ceva.

    Daca am merge pe premisa ca aptitudinile sunt egal distribuite in populatie atunci de ce numarul unora ca Leonardo da Vinci, Gauss, Eminescu sau Einstein este foarte redus???

    Exista un segment subtire din totalul copiilor care au inzestrare genetica pentru matematica! Asa cum nu putem cere tuturor soferilor sa fie piloti de formula 1 nu putem cere tuturor copiilor sa aiba aceeasi capacitate de a intelege si evolua in matematica. De aceea programa analitica trebuie adaptata pentru a anumite materii sa nu devina instrumente de tortura. Manualele la care faceti referire este necesar sa fie altfel gandite, adica neuniforme. Trebuie sa fie flexibile.

    Eu militez pentru selectia talentelor, pentru divizarea sistematica a claselor. Asa vom instrui mult mai bine, mai usor si mai placut copiii acestei natiuni.

    Ganditi-va cat timp pierd unii copii pentru a intelege matematica (si tot degeaba), timp in care ar putea sa performeze in altceva. La fel cei care au talent in matematica dar nu pot face performanta in sport, nu pot desena frumos sau nu pot compune un text literar etc.

    Scoala nu trebuie sa fie o piedica, scoala trebuie sa fie un ajutor!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *