Trei unități școlare din Petroșani, în proiectul WiSTEM2D
Trei unități șocolare din municipiul Petroșani participă la cea de-a treia ediție a proiectului implementat de Junior Achievement și Johnson & Johnson. Este vorba despre Colegiul Economic ”Hermes”, Colegiul Național de Informatică ”Carmen Sylva” și Școala Gimnazială Nr. 7. Proiectul propune includerea unui număr de 8.000 de elevi din clasele V-XII de la peste 200 de școli din întreaga țară. Materialele educaționale, dezvoltate și adaptate pentru învățarea hibridă, sunt disponibile gratuit în versiune digitală, iar cursurile se vor desfășura sub coordonarea a peste 260 de profesori și a voluntarilor Johnson & Johnson.
Promovat la nivel internațional din anul 2015, WiSTEM2D – Women in Science, Technology, Education, Mathematics, Manufacture and Design este un proiect destinat elevilor, studenților și profesioniștilor din mediul de afaceri. În România, proiectul se concentrează pe orientarea în carieră a elevilor din clasele gimnaziale și liceale, urmărind stimularea interesului fetelor pentru domenii și cariere STEM²D, considerate în general ca fiind preferate de băieți.
În calitate de partener strategic, Junior Achievement, împreună cu cadrele didactice înscrise în proiect și voluntarii Johnson & Johnson România angajați în cadrul diviziilor de produse farmaceutice, dispozitive medicale și produse pentru consumatori, coordonează sesiuni de învățare online și față în față inovatoare, bazate pe atenție, explorare, reflecție și elemente practice, pentru a-i inspira pe elevi să-și identifice vocația profesională printr-o cunoaștere mai îndeaproape a domeniilor STEM2D.
Elevii și profesorii din clasele înscrise în proiect vor putea alege din peste 10 activități în limba română și peste 40 activități în limba engleză. Voluntarii J&J vor contribui cu expertiza lor profesională în domeniile de activitate ale companiei, vorbind despre activitatea lor de zi cu zi, despre motivațiile și satisfacțiile lor profesionale.
Prin intermediul activităților de tip learning by doing și project based, elevii vor exersa și își vor dezvolta abilitățile de lucru în echipă și rezolvare a problemelor, gândirea logică și creativă, capacitatea de analiză și sinteză, precum și aptitudinile de negociere și organizare.
Proiectul a fost dezvoltat în contextul în care experții în resurse umane indică faptul că aproape toate profilurile de locuri de muncă care vor avea cea mai rapidă creștere în următorul deceniu vor necesita cunoştinţe în domeniile STEM. Interacțiunea cu profesioniștii STEM²D le va permite tinerilor să se familiarizeze mai mult cu nivelul de educație, responsabilitățile și abilitățile necesare pentru viitoarele locuri de muncă.
N.T.