Zodia sloganurilor foarte slabe
Plagiatul este jegos întotdeauna. Atât de jegos încât îți vine să vomiți. Indiferent la ce nivel se produce, el arată micimea oamenilor care vor să ajungă sus. Iar pentru asta nu se sinchisesc de la nicio furăciune. De niciun fel. Nici măcar atunci când e nevoie să găsească niște sloganuri care să explice ce au de transmis și să atragă electoratul la urne pe 26 mai 2019.
Klaus Iohannis l-a copiat, în 2014, pe Barack Obama cu ”Da, se poate”, demonstrând că are consultanți ieftini și slabi. E drept că măcar a folosit furăciunea pe post de slogan secundar. Vă amintiți probabil că principalul slogan a fost ”România lucrului bine făcut”. Dacă este România de astăzi un lucru bine făcut vă las pe dumneavoastră să gândiți.
Și pentru că ne plac americanii, indiferent de nume. Acum partidele noastre, care se doresc europene, s-au uitat spre campania lui Donald Trump. ”America first” s-a transformat în sloganul liberalilor ”România în primul rând”, adică o traducere aproape cuvânt cu cuvânt. Nu știu cine sunt consultanții PNL-ului, dacă este din mintea lui Rareș Bogdan sau nu, dar acest slogan este o furăciune ieftină. La fel de ieftină ca și furăciunea din Ziarul Financiar a traseistei Dorina Niță.
Mai trebuie remarcat că, de la alegerea lui Donald Trump încoace, lumea s-a întors la naționalism. Evident politicienii copiatori din România s-au raliat imediat. Așa am ajuns ca PSD să vorbească despre ”Patrioți în Europa” neuitând să ne spună și că ”România merită mai mult”. Dincolo de naționalismul fățiș, se naște întrebarea: mai mult decât când? Nu a merit România întotdeauna mai mult? De ce n-ați livrat mai mult până acum?
ALDE o dă mai curvește. Susține că vrea în Europa, dar cu demnitate, adică să nu ne mai spună nimeni să facem lucrurile într-un fel cât mai aproape de firesc, ci să ne lase să fim demni.
Adică să facem ce vrem, pur și simplu. Fără MCV, fără critici, fără nimic. Noi cu ale noastre, ei cu ale lor.
Din păcate, nici noul partid al lui Victor Ponta, Pro România, nu uită de trendul naționalist. ”Mândri că suntem Români! Mândri că suntem Europeni!” este sloganul lui Ponta &Co. un slogan nu prea inspirat și foarte asemănător, ca să nu zic identic cu cel al PSD din 2016.
PMP-ul lui Traian Băsescu, care vrea acum să fie europarlamentar, folosește ”Uniți în Europa!”, un slogan care măcar nu suferă de sindromul naționalist al celorlalte partide.
Iar Alianța 2020, USR- Plus, iasă din boala naționalismului vorbind despre hoție. Însă nu despre Europa. ”Fără hoție ajungem departe” și ”Vrem o Românie fără penali și hoție” sunt două dintre sloganurile pe care alianța le folosește, prelungind campania lor ”Fără penali în funcții publice”.
Trecându-le în revistă pe cele mai multe, constat cu amărăciune că, fie că sunt copiate sau nu, sloganurile partidelor noastre sunt foarte slabe. Aș spune că pot mobiliza cel mult activul de partid și nicidecum nehotărâții sau pe cei care la alte rânduri de alegeri au stat acasă. Ori tocmai aceasta ar trebui să fie miza principală a partidelor noastre. Și tocmai asta lipsește. Lipsește cu desăvârșire.
Nicu Tașcă